Neexistuje pohodlnější vynález než termoetikety! V supermarketu, v oddělení zábavních produktů se bez nich prostě neobejdete!
Zboží je zváženo, poté obdrží termoetiketu se všemi údaji – datem vážení, hmotností, cenou za kilogram a skutečnými náklady. Toto je tepelný štítek. Tento typ značkovacího materiálu se tak nazývá, protože informace jsou na něj aplikovány pomocí tepelné tiskárny.
Co je termoetiketa
Termo tisk si získává stále větší oblibu, protože aplikace informací není inkoustem, ale zahříváním. To znamená, že není nutné neustále kupovat kazetu s barvou. Pro tisk se používá papír se speciální teplotně citlivou vrstvou – zahřátím tmavne. Při průchodu tiskárnou s tepelnou hlavou, která ohřívá určité body, se na teplocitlivé vrstvě samolepky objeví požadovaný text nebo obrázek.
Existuje několik typů termoetiket s různými aplikacemi. Standardní etiketa pro termotiskárnu se skládá ze tří vrstev: papír napuštěný chemickým činidlem, lepicí vrstva a substrát. Podle toho, jaký materiál je v každé vrstvě použit, se termoetikety dělí na několik typů.
Eco je nejjednodušší označení, které každý zná. Je krátkodobý, netoleruje žádné škodlivé vlivy prostředí a používá se ke krátkodobému značení. Například donést zboží z oddělení zeleniny k pokladně – tím funkce štítku končí. Ekoznačky se často používají v obchodech, logistických společnostech, skladech se standardními skladovacími podmínkami pro označování zboží.
Nahoře je stejný štítek používaný ve stejných termotiskárnách, ale má ochrannou vrstvu. Je určen pro použití v podmínkách vysoké vlhkosti nebo kolísání teplot. Ochrana neumožňuje vymazání, rozmazání a odpadnutí samotného štítku při teplotách pod nulou. Špičkové etikety našly své hlavní uplatnění tam, kde jsou produkty skladovány ve vlhkých a chladných místnostech. Často se používají v prodejnách masa a ryb a také v lahůdkách.
Termoetikety jsou levný a pohodlný způsob značení. Osvědčil se zejména tam, kde je důležitá rychlost obsluhy a jednoduchost samoobsluhy. Supermarkety by neospravedlňovaly svou existenci, nebýt štítků na vahách oddělení zábavních produktů! Pomocí vytištěného čárového kódu obdrží kupující na pokladně okamžitě všechny informace potřebné k platbě.